سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله های فلکسی چیست و چه کاربردی دارد

لوله فلکسی چیست ؟

هادی های جریان برق ، کابل های دوربین ، کابل های مخابراتی و هر کابلی که در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی و غیره استفاده می شود نیاز به محافظت دارد . یکی از مرسوم ترین پوشش ها برای محافظت بیشتر از فلزات ، پوششی به نام گالوانیزه است که 6 دهه است که در ایران شناخته شده است و جایگاه ویژه ای در صنعت دارد .

برای محافظت از سیم ها از لوله هایی تحت عنوان لوله برق استفاده می شود که ممکن از جنس فلز ، pvc ، گالوانیزه و یا حتی پلاستیک باشد .

هر کدام از این لوله ها ممکن است با توجه به شرایط و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی خود در شرایط مختلف استفاده شود .

لوله های فلکسی به نوعی از لوله های بسیار قدرتمند گفته می شود که برای محافظت از انواع کابل ها و سیم های برق و کابل های مخابراتی استفاده می شود . 

این کابل بیشتر برای محافظت از کابل های رسانا در محیط های بیرونی ساختمان ها استفاده میشود .

بیشترین کاربرد لوله های فلکسی در محافظت از کابل های دوربین مدار بسته می باشد که کار انتقال تصویر به دستگاه DVR را انجام می دهند . بارزترین ویژگی لوله های فلکسی داشتن انعطاف بالای انهاست .

همانطور که متوجه شدیم این لوله ها برای محافظت از انواع کابل های رسانا استفاده می شود تا بتوانند انها را در برابر عوامل بیرونی محافظت کنند .

لوله های فلکسی بدون روکش 

 

همان گونه که اسم ان ها پیداست ای لوله ها از هیچ روکشی استفاده نمی کنند و به دلیل همین امر از این لوله ها برای لوله ها در فضای داخلی استفاده می شود .

لوله های فلکسی روکش دار 

 

این نوع لوله ها دارای روکشی از جنس PVC می باشد و به علت داشتن انعطاف بالایی که دارد در فضای خارجی و محیط ساختمان ها استفاده می شود .

برای اشتفاده از این لوله ها باید به نکته هایی توجه داشته باشیم ، برای عبور کابل از داخل لوله ها باید از سیم های فنری پلاستیکی  کمک بگیریم . هر چه این لوله ها دراخل کار استفاده کنیم عمر طولانی تر به خود میگیرد .

همچنین قبل از خرید و استفاده باید از اندازه و سایز ان ها اطمینان پیدا کنیم .

برای خرید لول های فلکسی نمی توان قیمت قطعی در نظر گرفت و قیمت های ان با در نظر گرفتن نوع لوله ها ، برند ، سایز ، تعداد ، متراژ و غیره قیمت گذاری می شود .

منبع : https://sanatghaed.ir